loading...
مجـــلـه سـرگـرمـی جـالـبـتــریـنـهـا
reza nikahd بازدید : 14 پنجشنبه 11 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

عکس   آقای گوگل داشتیــــــم؟! /طنز

امیر وفایی در روزنامه قانون نوشت:

مدیر مهندسی کمپانی گوگل آن کورسوی امیدی که جوانان ایرانی برای تشکیل خانواده داشتند را هم از بین برد. آقای ریموند کورزویل وعده داده گوگل به زودی امکانی را فراهم می‌کند که خانواده‌ها می‌توانند با استفاده از آن اطلاعات افراد دم بخت را به دست بیاورند. یعنی هرچه که طرف در عمرش در گوگل سرچ کرده در اختیار خانواده همسر آینده قرار می‌گیرد تا کاملا مشخص شود با چه جور آدمی طرف هستند.

 

امیر وفایی در روزنامه قانون نوشت:

مدیر مهندسی کمپانی گوگل آن کورسوی امیدی که جوانان ایرانی برای تشکیل خانواده داشتند را هم از بین برد. آقای ریموند کورزویل وعده داده گوگل به زودی امکانی را فراهم می‌کند که خانواده‌ها می‌توانند با استفاده از آن اطلاعات افراد دم بخت را به دست بیاورند. یعنی هرچه که طرف در عمرش در گوگل سرچ کرده در اختیار خانواده همسر آینده قرار می‌گیرد تا کاملا مشخص شود با چه جور آدمی طرف هستند.
چنانچه این امکان فراهم شود ما دیگر رویمان نمی‌شود برویم سر کوچه ماست بخریم، چه برسد به اینکه بخواهیم از کسی خواستگاری کنیم. لذا با توجه به تاکید مکرر بسیاری از مسئولان به تداوم نسل، بلافاصله نامه‌ای را خطاب به آقای کورزویل تهیه کردیم. از کلیه جوانانی که از اعمال گذشته خود پشیمان هستند دعوت می‌شود زیر این نامه را امضا کنند.
جناب آقای ریموند کورزویل، سلام علیکم؛
پیشاپیش فرا رسیدن عید سعید باستانی را خدمت شما و خانواده محترم تبریک عرض می‌کنیم. آقای کورزویل عزیز، ما به شما اطمینان کردیم و خصوصی‌ترین خواسته‌ها و تمایلات شخصی‌مان را با گوگل در میان گذاشتیم. حالا این درست است که می‌خواهید با این اطلاعات برای خودتان کاسبی راه بیندازید؟ ما جوانان ایران‌زمین شاید قبل از ازدواج خیلی کارها بکنیم اما به خدا بعد از ازدواج فقط به عهد و پیمان ناگسستنی‌مان می‌اندیشیم. این رسم مردانگی نیست آقای کورزویل.
ما یک روز که سرما خورده بودیم در گوگل سرچ کردیم "لیمو". می‌خواستیم درباره فواید نوشیدنی چای، عسل و لیمو بخوانیم اما این گوگل شما همه چیز آورد جز لیمو. حالا بماند که چه تصاویری را به جای لیمو به ما قالب کردید. مجازترین‌اش تصاویر خانم فرناندا لیما بود. خب ما هم چون سرما خورده بودیم کلیک کردیم. بلافاصله وارد سایت دیگری شدیم. در کنار عکس خانم لیما لینکی بود که مشاهده لباس جدید جنیفر لوپز و عکس برزو ارجمند در پشت صحنه فیلم معراجی‌ها را وعده می‌داد.
به همین ساعت عزیز قسم ما فقط می‌خواستیم عکس برزو را ببینیم اما نامردها دروغ گفته بودند و فقط عکس جنیفر لوپز آنجا بود. کدام لباس آقای کورزویل؟ چرا سایت‌هایی که به مردم دروغ می‌گویند را در گوگل تبلیغ می‌کنید؟ ما اینجا جلوی در مغازه‌هایی که از این لباس‌ها می‌فروشند چهارتا پرده اضافی آویزان می‌کنیم آن وقت شما… ما چه می‌دانستیم؟ گفتیم اگر خیلی بی‌حیایی باشد نهایت‌اش کت دامن پوشیده اما خانواده‌هایی که تازه با آدم آشنا می‌شوند که این چیزها را نمی‌‎دانند.
آقای کورزویل، شما اصلا می‌دانی فیلترشکن چیست؟ به خدا اگر بدانی. ما جوانان ایران‌زمین بدون فیلترشکن زمین‌گیر می‌شویم. مثلا فیلترشکنی هست به‌نام "ساکس" که ما ورژن‌های مختلفش را خیلی در گوگل سرچ کرده‌ایم. خودت هم می‌دانی که گاهی به دلیل درست فشرده نشدن دکمه‌های کیبورد بعضی از حروف در ابتدا یا انتهای کلمه منعقد نمی‌شوند. حداقل آنقدر مرد باش که وقتی این اطلاعات را می‌دهی این را هم بگو که بلافاصله بعد از آن سرچ کرده‌ایم "ساکس". آقای کورزویل، گناه آن دختر بینوا چیست که مادرش روز خواستگاری فسنجان پخته و گفته این را دخترم درست کرده؟ الان مثلا خوشحال هستی که به خانواده داماد آمار دادی آخرین سرچ دخترخانم در گوگل "مواد لازم برای آب پز کردن تخم مرغ" بوده؟
کورزویل جان، ما تو و این گوگل‌ات را دوست داشتیم اما با این کارت ضربه روحی شدیدی به جوانان ایرانی زدی. همیشه خوشحال بودیم که فیلتر نیستی و موقع نوشتن مطلب می‌توانیم با یک سرچ ساده اطلاعات مورد نیازمان را به‌دست بیاوریم. اما حالا حاضریم تو فیلتر شوی و برای اینکه بفهمیم ساوجبلاغ درست است یا ساوجبلاق تا خود ساوجبلاغ پیاده برویم. آقای کورزویل، خودت یک جوری این قضیه را جمع کن. جمعش کن تا کار به ساختن صفحه "من از ریموند کورزویل متنفرم" در فیس‌بوک نکشیده. دیگر زیاده عرضی نیست.
هرکس به طریقی دل ما می‌شکند…. توئیترجدا، گوگل جدا می‌شکند
توئیتر اگر می‌شکند حرفی نیست…. من در عجبم گوگل چرا می‌شکند

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    عضویت

    آمار سایت
  • کل مطالب : 18
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 14
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 23
  • بازدید ماه : 46
  • بازدید سال : 140
  • بازدید کلی : 1,229